Jentesamling i Vesterålen – check!

Hjem Forum Åpent forum Jentesamling i Vesterålen – check!

Viser 1 innlegg (av totalt 1)
  • Forfatter
    siwaa
    Deltaker

Endelig ble det jentesamling! Vi har hatt planer om dette lenge, men som alle piloter vet, er det det der med å finne et tidspunkt som passer, rammene rundt, været, … dere vet. Så i år ble det bokstavelig talt kort prosess, med uheldigvis også medfølgende kort varsel. Var det det som gjorde at vi var fryktelig få kvinnelige deltagere? Eller er det kanskje også det at vi til syvende og sist er forsvinnende få jenter som flyr PG aktivt her i nord?

Det var altså mest Tromsø-jentene Tine og undertegnede (med kort besøk av Inger-Lise fra Sortland) som fikk noe ut av denne samlingen. Men til gjengjeld fikk vi tilsvarende mye. Og siden det er så få av oss, synes jeg vi må ta vare på oss 😉 Og håper at vi blir flere til neste gang, at vi kan inspirere de andre aktive (og de som ikke er det ennå) til å sette av tid til den slags arrangement, som viser seg å være gull verdt. Og hvorfor det?

Jo, for det trenges input. Det er så fort gjort å glemme hvor fantastisk denne sporten er – når man går trøendes i dårlig flyvær, ikke alltid får flydd nok til å opprettholde godfølelsen, føle at man må finne sin plass i et mannsdominert miljø (enn så hyggelig alle er, det er ikke det) – slippe å skulle forsøke å være ekstra-tøff fordi man er jente og skal bevise noe for noen, men ei heller å la seg imponere for mye og skremme, av egne dårlige opplevelser eller dårlige eksempler. Vurderinger, vurderinger!
    Og da er det så godt å komme til Vesterålen og få anledning til å flytte grenser. Ta opp tråden akkurat der man befinner seg i utdanningen, og rykke to til tre hakk opp, føles det som. For å nevne noe: Tine fikk gjennomført sikkerhetskurs! Jeg fikk starta tandem i 5-6 m/s! (Med anker, så klart.) Begge to kom vi tilbake til Tromsø og føler at vi flyr på en annen måte. Flygleden og motivasjonen er høøøøyt der oppe, og følelsen av å få til varmer pg-hjertene våre 🙂

Derfor: Takk til THPK! For at vi fikk bruke pengene, og det på en måte som jeg tror de var tenkt til – å heve levestandarden for de kvinnelige pilotene; la oss kjenne og spre gleden og dermed forhåpentligvis samle på flere!

Takk til Fred-Arne! For guiding, mentoring, lån av utstyr, avsatt tid (med alt det innebærer for en familiefar i jobb), inspirasjon, tilstedeværelse, tilbakemeldinger osv. Osv.

Takk til alle som svarte positivt på invitasjonen (selv om de ikke kunne være med), og som jeg håper å se i lufta!

Og takk til alle andre selvfølgelig (ikke-jenter inkludert), som var med og bidro til at vi kosa oss såpass på jentesamlingen vår!

Håper vi får penger til dette til neste år også (*hinthint*)

Tekst: Silvia

• Dette emnet ble endret 8 years siden av siwaa.
    • Dette emnet ble endret 8 years siden av siwaa.
Viser 1 innlegg (av totalt 1)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.
 Posted by on at