eivindl

 

Forumsvar Lagt Inn

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter
    Innlegg
  • som svar til Filmprosjekt for Nordlys #1271
    eivindl
    Deltaker

    Har også veeeldig mye råfilm liggende som kan brukes. Kanskje noen med tandemlappen tar reporteren med på en tur også?

    som svar til Speedlappen i Tromsø #958
    eivindl
    Deltaker

    Ja, det er vel ikke helt avklart ennå om det blir noe kursing med speedriding/flying, mest pga at vi per idag ikke har instruktører tror jeg… Et evt kurs blir nok mest sannsynlig kjørt på vinteren vil jeg tro (speedriding med ski), men da sikkert ikke før i mars/april.

    Ang. liten vinge til sterkvindshang: Jeg har en ren speedridervinge, men flyr ikke hang med den pga at selv om flyfarten er veldig høy ved trimspeed, er også synket stort. For å kunne henge må man dra så mye brems (for å få løft) at flyfarten ikke er veldig mye større enn en PG… Om man vil ha noe som henger i FVD må en nok ha en ren speedflyervinge (16-18+kvm), men da er den typisk nok for stor og flyr for godt til å fungere til speedriding også… Evt. kan man kjøpe en mindre akrovinge for å henge ved litt mere vind, men det krever også mer erfaring (husk at vingen strengt tatt er uklassifisert utenfor vektområdet). Økonomivarianten: om du er veldig lett i vingen din kan du jo finne ut hvor mye større flyfart du får om du tar med ballast til maxvekta. Summasumarum: sterkvindshang krever erfaring, ikke uten grunn. Så frem til Akro- eller SPG-lisensen er i boks bruk dager der det blåser for mye på til å få bedre erfaring uten å fly; groundhandle et sikkert sted (tips: ikke bruk odden nedi telegrafbukta…), bli god til å starte, ha kontroll på, og til å drepe vingen i slike forhold, supernyttig. Hvordan var det der med løft og kvadrater og vindhastighet igjen? 🙂

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
 Posted by on at